شورای راهبردی پردیس صنایع خلاق مشهد تشکیل شد تجلیل از برگزیدگان برنامه «بچه مرشد» | برنامه‌ای برای کودک و نوجوان با ترویج آموزه‌های اخلاقی شاهنامه نگاهی به آثار سینمایی با موضوع امام رضا (ع) اهدای شیر طلای افتخاری ونیز ۲۰۲۴ به سیگورنی ویور مروری بر فروش فیلم‌های سینمایی خراسان‌رضوی در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۹ تیر ۱۴۰۳) حکایت وزیر اعظم و اکرم و اختر پس از آواز قو | مروری بر کارنامه هنری پیمان معادی هدایت هاشمی و حسین رفیعی با سریال «فراری» به شبکه یک می آیند + زمان پخش راه‌هایی به سوی خوشبختی | از تازه‌ترین عناوین نشر در روز‌های گذشته چه خبر؟ محسن تنابنده و پیمان قاسم‌خانی با «سن‌پطرزبورگ۲» در راه سینما «تگزاس ۳» همچنان صدرنشین | آمار فروش سینمای ایران در هفته گذشته (۹ تیر ۱۴۰۳) برادران، فیلم «مادران جوان» را می‌سازند صفحه نخست روزنامه‌های کشور - شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ جزئیات محکومیت دومینیک بوتونا، مدیر سینمایی فرانسه هومن برق نورد و امین زندگانی در سریال «طوبی» (محرم ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

داستان «۸۷ متر» به کجا رسید؟ | سرنوشت آخرین سریالِ کیانوش عیاری هنوز روشن نیست

  • کد خبر: ۱۸۱۶۱۲
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
داستان «۸۷ متر» به کجا رسید؟ | سرنوشت آخرین سریالِ کیانوش عیاری هنوز روشن نیست
بعد از گذشت چند ماه از تصمیم تلویزیون برای پخش سریال «۸۷ متر» در شبکه نمایش خانگی، وضع ساخته کیانوش عیاری، همچنان، مبهم است.

به گزارش شهرآرانیوز، مسئولان سیما، بعد از گذشت چند ماه از اعلام اینکه برای پخش آخرین سریال کیانوش عیاری تصمیمی ندارند و در پی به توافق رسیدن با پلتفرم‌ها برای پخش سریال «۸۷ متر» هستند، هنوز از جزئیات پخش آن چیزی نگفته‌اند.

پیگیری‌ها از اغلب پلتفرم‌های پرمخاطب هم حکایت از آن دارد که تلویزیون تاکنون در این باره با آن‌ها رایزنی نکرده و با این اوصاف «۸۷ متر» دومین سریال بعد از «سرزمین کهن» است که یکی از کارگردانان باسابقه برای تلویزیون ساخته و با سرنوشت نامعلومی روبه‌روست. البته، پیشتر، رئیس سیمافیلم حساب سریال کمال تبریزی را از سریال کیانوش عیاری جدا کرده و گفته بود که «سرزمین کهن» امسال پخش می‌شود.

درحالی‌که بسیاری از بینندگان تلویزیونی پخش سریال «۸۷ متر» به کارگردانی کیانوش عیاری را در سال ۱۴۰۰ انتظار می‌کشیدند، در نهایت، این سریال در جدول پخش برنامه‌های تلویزیونی آن سال قرار نگرفت و پخشش به سال بعد موکول شد، اما سال ۱۴۰۱ هم خبری از پخش این مجموعه نبود که در نهایت اعلام شد اصلاً قرار نیست سریال عیاری روی آنتن صداوسیما برود.

سریال «۸۷ متر» سال ۹۵ کلید خورد و بعد از وقفه‌های چندباره در روند تولید ــ که پاره‌ای از آن به کمبود بودجه نسبت داده شد و بخشی از آن به مشکل کرونا ــ در نهایت زمستان ۹۹ در کار تصویربرداری به پایان راه رسید. ساخت این سریال تسویه‌حسابی مالی با تلویزیون محسوب می‌شد؛ در حقیقت، کیانوش عیاری «۸۷ متر» را ساخت تا بدهی‌اش را به صداوسیما بپردازد.

کیانوش عیاری، کارگردان باسابقه سینما و تلویزیون، تاکنون چهار سریال تلویزیونی ساخته است که «خانه‌به‌خانه» (۱۳۷۵)، «هزاران چشم» (۱۳۸۰)، «روزگار قریب» (۱۳۸۱–۱۳۸۶) و «۸۷ متر» را شامل می‌شود. در پرونده کاری این هنرمند، ساخت سریالی برای شبکه نمایش خانگی به چشم نمی‌خورد.

در خلاصه داستان «۸۷ متر» آمده است: علیرضا پوردوانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه‌ای را از یک فروشنده به نام «فرج ناصری» خریداری می‌کنند، اما روز اسباب‌کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام «محسن خلیلی» فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش، صبح، زودتر از پوردوانی‌ها به خانه رسیده‌اند و وسایلشان را در خانه گذاشته‌اند. اما با رسیدن خانواده پوردوانی ماجرای کلاه برداری مشخص می‌شود.

بازیگرانی چون علی دهکردی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، فریده سپاه‌منصور، محمد بحرانی، داریوش کاردان، زنده‌یاد علی انصاریان، حسین سلیمانی و فریبا کامران در سریال «۸۷ متر» ایفای نقش کرده‌اند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->